flash player op iPad mogelijk?

vragen ivm Apps kan je hier kwijt
Plaats reactie
Gast

flash player op iPad mogelijk?

Bericht door Gast » 06-08-2012 10:33

Bij het bezoek aan internetsites die flash player gebruiken, blijkt de iPad dit niet te kunnen weergeven. De flash player is blijkbaar niet geschikt/downloadbaar voor iPad. Is er een alternatief/oplossing?

Maarten-Jan
Berichten: 17
Lid geworden op: 04-05-2012 09:27

Geen flash op Ipad

Bericht door Maarten-Jan » 06-08-2012 12:32

De oplossing is html5,

Kort gezegd heeft apple altijd geweigerd flash te ondersteunen omdat het een log onveilig en kostbaar systeem is. Apple wilt dat websites gebruik maken van bovenstaande oplossing, maar het kan nog wel even duren voor alle websites om zijn.

Work arounds zijn er wel maar geen ervaring mee dus dat laat ik aan iemand die er verstand van heeft.

stijnmatthe
Beheerder
Berichten: 161
Lid geworden op: 05-04-2012 13:59

Bericht door stijnmatthe » 06-08-2012 14:10

idd Maarten.

Het goede nieuws is wel dat er meer en meer voor HTML5 word gekozen dus nog even wachten en we hebben daar geen last meer van ;-)
KISS: keep it simple and stupid

Gast

Wachten dus...

Bericht door Gast » 06-08-2012 14:26

Het is dus wachten op verandering. Ondertussen kan je het niet bekijken. Toch vreemd om vast te stellen...

Bedankt voor snelle reactie.

stijnmatthe
Beheerder
Berichten: 161
Lid geworden op: 05-04-2012 13:59

Re: Wachten dus...

Bericht door stijnmatthe » 07-08-2012 11:59

Jan De Vos schreef:Het is dus wachten op verandering. Ondertussen kan je het niet bekijken. Toch vreemd om vast te stellen...

Bedankt voor snelle reactie.
Soms wordt het been stijf gehouden in de computerwereld. Bv. de overgang van floppy naar 3.5 inch diskettes. Toen men daar mee begon, had niemand dat. Maar door door te zetten veranderde dit.

Dat is nu ook aan de gang dus met het internet, en zal spoedig waarschijnlijk ook gebeuren met CD-rom stations in computers/laptops. Die gaan verdwijnen...

Zoveel verandering, het is nauwelijks bij te houden Jan ;-)
KISS: keep it simple and stupid

Gast

Commodore 64

Bericht door Gast » 07-08-2012 12:15

Toen was ik nog mee, Stijn! Ik heb zelfs nog bestanden weggeschreven op een cassette ooit, verbonden met mijn Commodore64. (niet lachen)

Ik ervaar ook wel de evolutie en dat er gezocht wordt naar een redelijke afstemming. Toch blijft het moeilijk om als gewone mens het tempo van de (technische) verandering te volgen.

stijnmatthe
Beheerder
Berichten: 161
Lid geworden op: 05-04-2012 13:59

Re: Commodore 64

Bericht door stijnmatthe » 07-08-2012 13:35

Jan De Vos schreef:Toen was ik nog mee, Stijn! Ik heb zelfs nog bestanden weggeschreven op een cassette ooit, verbonden met mijn Commodore64. (niet lachen)

Ik ervaar ook wel de evolutie en dat er gezocht wordt naar een redelijke afstemming. Toch blijft het moeilijk om als gewone mens het tempo van de (technische) verandering te volgen.
We lachen daar zeker niet mee Jan. Ik heb ooit nog computerspelletjes gespeeld op een commodore 64 adhv die cassettes :-)

Als het een troost kan zijn: ook voor ons is het spartelen om bij te blijven hoor :wink:
KISS: keep it simple and stupid

Lutgard
Berichten: 97
Lid geworden op: 23-05-2012 14:52

Re: flash player op iPad mogelijk?

Bericht door Lutgard » 27-09-2013 14:02

Jan De Vos schreef:Bij het bezoek aan internetsites die flash player gebruiken, blijkt de iPad dit niet te kunnen weergeven. De flash player is blijkbaar niet geschikt/downloadbaar voor iPad. Is er een alternatief/oplossing?
Puffin browser werkt perfect, is wel betalend na 14 dagen op proef.
Leef voor vandaag, gisteren is geweest en morgen komt misschien niet.

Plaats reactie